söndag 22 januari 2012

Snöstorms fiske!

Kl 11.30 ringer jag kobben, ändrade planer blir inge skridskor för mig, skaru med ut å fiska? kobben hakar såklart på. Vi drar på oss vadarna och kör ut till fiskeplatsen. När vi väl kommer ner till vattnet överaskas vi av kraftig vind, tuff sjö och snökaos, men vi beslutar oss iallafall för att göra ett försök i den kraftiga vinden.

Detta var ett mycket bra beslut för efter bara några minuter krokar jag en fisk som efter en stund kliver av. Och bara ett par kast efter det så kliver det på en till öring på ca 45cm som landas, fotograferas och sedan får gå tillbaka ut till havs. Det dröjer sedan inte lång tid innan kobben landar en fisk, och sedan kastet efter ennu en! Två blanka öringar i 45-50cm måttet på två kast! otroligt.

Innom de närmsta minuterna tappar jag ytterligare två fisk som verkligen satt på ett tag, frustrerande. Men man kan ju bara inte vara besviken med det fisket som vi haft de senaste passen! Formtopp!! Och jag konstaterar att jag har inte bommat en enda gång år 2012!!

bilder kommer så småning om!

keep on fishing//Frodin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar