söndag 1 januari 2012

Premiäröring!

Vi parkerade bilen, och kobben hällde i sig en liten slurk kaffe innan vi greppade spöna och började gå uppströms. Det tog inte mer en ett par minuter så ropade Kobben att han hade fisk. När jag hade landat hans otroligt fina öring tänkte jag på hur sanslös han var, han behöver bara ett par kast så har han fisk, och det är inte första gången det händer.

 Vi fiskade oss sedan vidare, och bara några minuter senare så small det till ordentligt, adrenalinet pumpade genom kroppen, fisken kändes fin. Men efter ungefär 30 sekunders drillande visade sig fisken i ytan, gädda... Vi fiskade oss nedströms efter det och helt från ingenstans slog tvärstopp i min lina igen, av ren reflex drog jag till med striphanden och lyfte spöt i en kraftig rörelse, för en sekund trodde jag att det var bottnen, men jag ändrade lika snabbt uppfattning när jag kände de tunga knyckarna i spöt, FISK!

Men tre bilder säger mer en tusen ord...

                                                       Kobben och hans vackra öring.
                                                              Ca: 65cm vacker fisk

God nytt år!/ Frödin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar