söndag 15 januari 2012

Kallgrader, trasiga drivknutar och silvermayham!

Dagen spenderades med kobben vid vattnet. Minusgraderna låg i luften och en extremt låg vattentemperatur gjorde att vi var tveksamma till att vi över huvudtaget skulle få se silver idag. Mer fel kunde vi inte ha, vi hade bara fiskat några minuter innan en liten öring på 35-40cm sög i sig min fluga för att sedan sprattla sig loss framför fötterna på mig. Det dröjde heller inte länge för en Kobben hade kontakt. Men riktigt extremt blev det inte för en vid skymning då Kobben landade tre fisk och jag en, och utöver de landade fiskar så tappade jag ytterligare två stycken och det gjorde även Kobben.

När det mörknat och silverfesten var över var det dags att ta sig hem, vilket blev lite svårare en vi väntat oss då en driknut på min bil gick av vilket innebär att bilen tappar drivningen helt. Detta resulterade i över en timmes väntan innan mina föräldrar dök upp på platsen och kunde bogsera hem oss.. Lång dag med intensivt fiske och mycket adrenalin!

Keep on fishing!/ Frodin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar