fredag 6 april 2012

Gäddfiske med Philip

Dagen var planerad till öringfiske, men precis när jag vaknat och skulle ge mig av så ringer Philip. Han frågar om jag vill hänga med på en gäddtur och jag kan inte motstå denna frestelse. Jag packar om och ger mig av mot Philip. Dagen började ganska trökt och efter ett par timmars fiske som till en början mestadels bestod av att leka med Philips nya fjärkontrollstyrda GPS elmotor (vilken leksak!!) så hade vi landat fyra fisk, varav jag bara en, som vanligt! Pilips största var en ok fisk på 4,8 kg.

fisket forsätter men det är ett extremt trög fiske de närmaste timmarna, tills vi hittar en vik, där de två första kasten resulterar i en dubbeldrill! Jag med en mindre gädda på runt 3 kg och Pilip med en lite finare fisk.
Philips vackra dam på 6,2 kg.

Vi fiskar vidare, och Philip fiskar riktigt bra! han landar fisk på fisk medan jag fiskar utan fokus och bommar fisk, alldeles för mycket fisk! Efter ytterligare några landade kliver det på en finare fisk för Philip, vi landar fotar och väger.
Fantastiskt vacker fisk på 8,7 kg.

Philip visar sin kärlek för big ladies!

När vi avslutar dagen kan vi konstatera att det var Philips dag! han fiskade grymmt hela dagen, hade jag vart skärpt hade det kunna vart en bra dag för mig med, men har inget annat en mig själv att skylla, kontakterna fans. philip landade totalt 9 gäddor och jag med blygsamma 3.

Grattis Philip, ett bra första pass för din del!

//Frödin

2 kommentarer:

  1. Skaplige firrar måste jag säga :-)

    SvaraRadera
  2. Ja det får jag hålla med om, det har verkligen vart en fin snittvikt de två första passen! :-)

    SvaraRadera