söndag 13 november 2011

Öringstävling med firman.

Sitter framför bindstädet med bristande fantasi, samtidigt som jag tänker på vilket otroligt härligt fiskeår jag har haft. Det känns som att jag har gått från helt rookie på fluga till att behärska det ganska bra, från att jag landade min första fisk på fluga i maj så har 9 olika arter landats. 

Hur som helst så har helgen bestått av fiske, i lördags var jag och tre andra killar ute och körde. Kobben hade även gjort egna kustbeten till firmatävlingen dagen efter. Alla började med fluga, det vakade rikligt, vi provade alla melodier och mönster vi kunde tänka oss men det ville sig inte. Kobben bestämmer sig för att proviska ett utav sina hemmagjorda beten och rycker tag i spinnspöt. Det tog inte lång tid så hade han landat en blank öring på strax under måttet. Resten av lördagen var ganska död.

Idag var det firmatävling, det hela började med att jag blev försendad när jag skulle hämta upp kobben, och när jag väl kom till kobben så låg han fortfarande och sov... Detta resulterade i att bilen fick förvandlas till en tidsmaskin.

Väl framme vid platsen så rusar alla iväg och kör sitt eget race, jag håller mig ganska nära kobben hela tiden, för man vet ju att där han står finns fisken... Mycke riktigt så tar det inte alls lång tid innan han landar en fisk. Kobben 24g som hans fina bete heter levererade igen!

Efter denna vackra fisk hade både jag och kobben flertalet kontakter och även några som satt på ett tag, men tyvärr blev det ingen mer öring för denna dag och Kobben vann, grattis till han!

Summa sumaro en lyckad fiskehelg och framförallt då för Kobben!

Keep on fishing!/Frödin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar